- Què ha de fer el professor?
Afegir-li unes dècimes a la nota, ja que a ell no li repercuteix i per a l'alumne aquestes dècimes poden fer que cupleixi el seu desitg d'estudiar medicina.
Afegir-li unes dècimes a la nota, ja que a ell no li repercuteix i per a l'alumne aquestes dècimes poden fer que cupleixi el seu desitg d'estudiar medicina.
- Analitza-ho exposant en una columna les conseqüències que té pujar-li la nota i en una altra no pujar-li.
pujar-li: l'alumne serà feliç ja que podrà estudiar medicina,però els companys pensaran que és injust.
No pujar-li: el professor no sentirà que ha actuat amb preferències, tothom tindrà la nota que mereix.
- Veus algun conflicte entre felicitat i justícia? On?Per una part, si el professor li puja la nota li proporcionarà felicitat a l'alumne, i per una altra part, no és del tot just que se li pugi la nota a un alumne entre 40, per aquest motiu, els companys han de posar de la seva part i si saben que s'ho mereix no haurien de queixar-se.
- Com resoldria aquest problema un utilitarista de l'acte? I un utilitarista de la regla?L'utilitarista de l'acte li posaria la nota ja que les conseqüències es poden considerar positives, i l'utilitarista de la regla no li pujaria la nota.
- Quina regla creus que aplicaria el representant de l'utilitarisme de la regla?
Pujar la nota a tots els alumnes o a cap d'ells per tal de que hi hagi igualtat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario