Què va ser primer, l'ou o la gallina?
La primera vegada que em van plantejar aquesta pregunta, clarament vaig pensar que primer va ser l'ou, ja que la gallina no existiria si prèviament no hagues estat dins d'un ou, però després de donar-li varies voltes, vaig arribar a la conclusió de que no podia arribar a cap solució certa ja que sense la presència de qualsevol d'aquests dos elements, l'altre tampoc podria existir.
Si plantegèssim aquesta mateixa pregunta a Aristòtil, jo penso que la seva resposta seria que primer es va fer la gallina.
En el procés del canvi, segons Aristòtil hi intervenen dos principis, per una part l'ésser com a privació o ésser en potència, és a dir, aquell ésser que encara no és però pot arribar a ser, que en aquest cas fa referència a l'ou, i per una altra part la forma o ésser en acte, és a dir, allò que s'obté en el canvi, que en aquest cas és la gallina. El canvi s'entén com el pas de la privació a la forma, és a dir, el pas de l'ou a la gallina, però mentre que l'ésser en acte (la gallina) és una realitat, l'ésser en potència no necessàriament ha de convertir-se en acte, de manera que l'ou no té perque arribar a convertir-se en gallina.
La primera vegada que em van plantejar aquesta pregunta, clarament vaig pensar que primer va ser l'ou, ja que la gallina no existiria si prèviament no hagues estat dins d'un ou, però després de donar-li varies voltes, vaig arribar a la conclusió de que no podia arribar a cap solució certa ja que sense la presència de qualsevol d'aquests dos elements, l'altre tampoc podria existir.
Si plantegèssim aquesta mateixa pregunta a Aristòtil, jo penso que la seva resposta seria que primer es va fer la gallina.
En el procés del canvi, segons Aristòtil hi intervenen dos principis, per una part l'ésser com a privació o ésser en potència, és a dir, aquell ésser que encara no és però pot arribar a ser, que en aquest cas fa referència a l'ou, i per una altra part la forma o ésser en acte, és a dir, allò que s'obté en el canvi, que en aquest cas és la gallina. El canvi s'entén com el pas de la privació a la forma, és a dir, el pas de l'ou a la gallina, però mentre que l'ésser en acte (la gallina) és una realitat, l'ésser en potència no necessàriament ha de convertir-se en acte, de manera que l'ou no té perque arribar a convertir-se en gallina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario